Información empresarial

lunes, agosto 22, 2005

Blogging corporativo: ¿Inútil?

De este post, titulado así porque fue una pregunta formulada durante una discusión de Gestión del Conocimiento, quiero destacar la siguiente cita textual:


"Today, enterprise social media including blogs, wikis and Enterprise RSS will allow the KM community to redeem itself en masse and establish its key leadership role in the diverse knowledge economies of the 21st century".

Parte II: Corporate Blogging- Useless? (redux)

La gente postula en contra de los blogs los mismos argumentos que utilizaban para el e-mail: "that a 'disgruntled employee' would say bad things about the company. Or that they send all the company IP out the door via email. Anarchy!". El caso es que el e-mail, la Web, y otras tecnologías vinieron para alterar el paisaje de los negocios "with openness, transorganizational collaboration, higher-order integration, the social reorientation of work, and so forth. The same is true for blogs, wikis and RSS".

Ahora es el turno de estos tres últimos y estamos pasando por la misma fase de incompresión e incertidumbre hasta que se desarrollen y asienten. Jheuristic apuesta por el blogging corporativo y afirma que "Enterprise and corporate blogging are as inevitable as sunrise, death and taxes". De todos modos es consciente de que blogs, RSS y wikis "are a profoundly disruptive technology and practice. They comfortably exceed the disruptive criteria of 10-times value at 10% the cost".

Ejemplo : Trump's KM Blog, Learn Blogging's Next Practices and Start Blogging or "You're Fired!"

"As managers, we need to shift our thinking from command and control to coordinate and cultivate - the best way to gain power is sometimes to give it away." - Thomas W. Malone, Professor of Management, MIT Sloan School of Management, Author, "The Future of Work"

Interesantes argumentos en favor del blogging corporativo y las nuevas herramientas desde la Gestión del Conocimiento.


* Corporate Blogging- Useless?, por Jheuristic, en KMBlogs Colabria, el 10 de agosto de 2005
Ver también:

- Corporate Blogging- Useless? (redux), por Jheuristic, en KMBlogs Colabria, el 13 de agosto de 2005